Etikos kodeksas

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

TSS Baltics, UAB (toliau – Bendrovė) etikos kodeksas (toliau – Etikos kodeksas) – aukščiausiais elgesio standartais grįsta sistema, kuri taikoma visiems Bendrovėje dirbantiems asmenims (toliau – darbuotojai), įskaitant kolegialių organų narius, praktiką atliekančius ir kitais teisiniais pagrindais Bendrovei atstovaujančius asmenis. Elgesio kodeksas skatina pasitikėjimu grįstą elgesio kultūrą, skaidrius ir atvirus santykius, kuriuose vengiama viešų ir privačių interesų konfliktų, neleistinų dovanų ar paslaugų teikimo, priėmimo atvejų, kitų teisiškai abejotinų situacijų, apsaugo darbuotojus nuo tarnybinių, baudžiamųjų administracinių ir kitų nusižengimų.

2. Etikos kodekse vartojamos sąvokos:

2.1.Privatūs interesai – darbuotojo ar jam artimo asmens asmeninis turtinis bei neturtinis suinteresuotumas, galintis turėti įtakos sprendimams vykdant pareigas.
2.2.Viešieji interesai – visuomenės suinteresuotumas, kad asmenys, dirbantys Bendrovėje, visus sprendimus priimtų nešališkai ir teisingai.
2.3.Korupcija – bet kokia veikla piktnaudžiaujant Bendrovės patikėta galia, siekiant asmeninės ar trečiųjų asmenų naudos.
2.4.Interesų konfliktas – situacija, kai darbuotojas ar atstovas turi rinktis tarp užimamų pareigų ir / ar pavestų funkcijų vykdymo ir privataus savo ar trečiojo asmens intereso.
2.5.Etikos kodekso pažeidimas – poelgis, veiksmas, elgesys darbe, visuomenėje, tarpusavio bendravime,sukeliantis prieštaringus bendradarbių vertinimus, pasireiškiančius priimtų Etikos kodekse elgsenos normų nepaisymu, ignoravimu ar pažeidimu, kuris neigiamai veikia Bendrovės mikroklimatą, trikdo darbinę nuotaiką ir darbo ritmą.
2.6.Konfidenciali informacija – tai informacija, kuri yra slapta, turinti komercinę vertę dėl to, kad jos nežino kiti asmenys ir Bendrovė deda pastangas ją apsaugoti. Bendrovės valdyba yra patvirtinus komercinių gamybinių paslapčių ir konfidencialios informacijos sąrašą.
2.7.Dovana – turtinė ar kitokia asmeninė nauda (vaišingumo dovanos, paslaugos, privilegijos, nuolaidos,vartoti skirtos dovanos ir t. t.), į kurią darbuotojas ar atstovas neturi privačios teisės ir kuri jam suteikia geresnę materialinę ar nematerialinę padėtį. Tai apima ir naudą, kurią gauna tretieji asmenys, pvz.,artimieji, pažįstami ir pan.

BENDRIEJI ELGESIO PRINCIPAI

3. Bendrovės etiškos veiklos principai, padedantys pasiekti geresnių rezultatų yra:

3.1.Kliento poreikių patenkinimas. Klientų poreikių patenkinimas yra visų darbuotojų darbo rezultatas, kuris lemia Bendrovės veiklos ilgalaikę sėkmę. Kiekvienas darbuotojas turi prisidėti prie siūlomų paslaugų ir produktų kokybės, atsižvelgti į klientų ir veiklos partnerių lūkesčius bei poreikius ir taip didinti Bendrovės kuriamą vertę, produktyvumą ir užtikrinti plėtrą bei ilgalaikę sėkmę.
3.2.Skaidrumas ir viešumas. Bendrovės veikla turi būti vieša ir suprantama, atvira įvertinti. Darbuotojai savo veikloje privalo užtikrinti teisės aktuose nustatytą savo veiksmų, priimamų sprendimų ir atliekamų darbų viešumą ir vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.
3.3.Atsakomybė. Darbuotojai turi atsakyti už savo sprendimus, veiksmų padarinius, tinkamą informacijos,dokumentų naudojimą ir konfidencialumą.
3.4.Objektyvumas. Darbuotojų sprendimų priėmimas ir kiti oficialūs veiksmai turi būti nešališki ir objektyvūs.
3.5.Teisingumas. Darbuotojai privalo vienodai bendradarbiauti ir bendrauti su kitais žmonėmis, nepaisydami tautybės, rasės, lyties, kalbos, kilmės, socialinės padėties, religinių įsitikinimų ir politinių pažiūrų; būti teisingi nagrinėdami prašymus, skundus, pareiškimus, nepiktnaudžiauti suteiktomis galiomis, naudoti savo darbo laiką efektyviai ir tik darbo tikslams.
3.6.Sąžiningumas ir nešališkumas. Darbuotojai privalo deklaruoti savo privačius interesus, elgtis nepriekaištingai, nepriimti, neteikti ir nesiūlyti netinkamų dovanų, nesiimti apgaulės, sukčiavimo,korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų ar kitų teisės aktų uždraustų veikų, būti objektyvūs priimdami sprendimus, vengti asmeniškumo, išklausyti ir pateikti tokią informaciją, kuri padėtų asmeniui priimti tinkamiausią sprendimą, nedemonstruoti savo simpatijų ar antipatijų ir išskirtinio dėmesio atskiriems asmenims ar jų grupėms.
3.7.Tvarumas. Bendrovė privalo savo veiklą grįsti pasaulinėmis darnaus vystymosi ir tvarumo praktikomis, Jungtinių Tautų inicijuotais „Pasaulinio susitarimo“ principais, Darnaus vystymosi tikslais. Darnūs Bendrovės valdymo principai yra neatsiejama ir integrali Bendrovės ilgalaikės strategijos dalis, realizuojama per ekonominio poveikio, socialinės atsakomybės ir aplinkosaugos sritis.
3.8.Efektyvumas. Bendrovė turi siekti savo veiklos rezultatų racionaliai kuo mažesnėmis sąnaudomis, o skirtus išteklius naudoti taupiai.
3.9.Inovatyvumas. Bendrovė supranta šį principą kaip nuolatinę inovatyvių technologijų paiešką ir taikymą kasdienėje veikloje, modernius veiklos metodus bei vadybos praktikas, kurios leidžia Bendrovei visą laiką tobulėti ir sparčiai judėti į priekį.
3.10.Teisėtumas. Darbuotojai privalo gerbti žmogų, jo teises, laisvę ir savo veikloje laikytis įstatymų, teisės aktų bei Bendrovės vidaus tvarkų.
4. Bendrovė laikosi veiklą reglamentuojančių nacionalinių bei tarptautinių teisės aktų reikalavimų, etikos normų ir standartų, skaidrios veiklos principų, antikorupcijos politikos, vengia interesų konfliktų.
5. Bendrovės vadovybė prisiima atsakomybę, kad šis Etikos kodeksas būtų žinomas, išaiškintas ir suprantamas visiems Bendrovės darbuotojams.

ATSAKOMYBĖ VISUOMENEI IR DARBUOTOJAMS

6. Bendrovė turi suderinti ekonominius, socialinius ir aplinkosaugos klausimus, kad užtikrintų tvarią veiklą.
Bendrovės veiklos sėkmės veiksniai yra klientų ir darbuotojų poreikių patenkinimas, veiklos kokybė, pelningumo augimas, darbuotojų sauga ir sveikata, efektyvus energetinių, gamtos išteklių valdymas, aplinkosaugos stiprinimas.
7. Bendrovė gerbia tarptautiniu mastu pripažintas žmogaus teises ir laisves, savo veiksmais prisideda prie jų apsaugos.
8. Bendrovė gerbia kolegų, partnerių ir kitų asmenų ar visuomenės grupių papročius, tradicijas, seksualinę orientaciją, amžių, religiją, rasę, odos spalvą, tautybę, šeiminę padėtį, politines pažiūras, neįgalumą, socialinę padėtį ir imasi teisėtų priemonių pastebėtai diskriminacijai stabdyti.
9. Darbuotojai, bendradarbiaudami tarpusavyje ir su trečiosiomis šalimis, kuria teigiamą darbo atmosferą, užtikrina profesionalumą, puoselėja abipusį pasitikėjimą.
Bendrovės vadovybė ir vadovai yra įsipareigoję skatinti Darbuotojų asmeninį tobulėjimą ir ugdyti jų kompetencijas.
10. Darbuotojų sauga yra vienas iš pagrindinių Bendrovės veiklos reikalavimų. Bendrovė privalo užtikrinti saugią darbo aplinką. Darbuotojų sauga taip pat yra ir kiekvieno Darbuotojo asmeninės atsakomybės dalis. Pavojaus turi būti vengiama elgiantis apdairiai ir saugiai. Apie saugos darbe trūkumus nedelsiant pranešama atsakingam asmeniui.
11. Bendrovė periodiškai organizuoja visų darbuotojų instruktavimą, mokymą, atestavimą darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais.
12. Bendrovė skiria dėmesį aplinkos apsaugai kaip veiklos vertybei, skatina didinti energijos vartojimo efektyvumą, atsinaujinančių alternatyvių energetinių šaltinių naudojimą ir mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, triukšmą ir medžiagų bei išteklių naudojimą.
13. Darbuotojai, vykdydami savo veiklą, stengiasi pagal galimybes vengti neigiamo poveikio aplinkai, o jeigu to išvengti neįmanoma – kiek įmanoma jį sumažinti.

ELGESIO NORMOS

14. Darbuotojai turi nuolat saugoti Bendrovės dalykinę reputaciją.
15. Bendrovės vadovybė ir vadovai užtikrina veiksmų objektyvumą susilaikydami nuo bet kokių veiksmų, kurie galėtų suteikti pagrindo abejoti nešališkumu, rodo gerą pavyzdį darbuotojams.
16. Bendrovės vadovybė ir vadovai turi bendrauti mandagiai, nepabrėždami pareigybių hierarchinių skirtumų ir nereikšdami asmeninių simpatijų ar antipatijų; rodyti, kad vertinama kiekvieno darbuotojo nuomonė; deramai vertinti darbuotojo darbo pasiekimus ir reikšti žodinę ir rašytinę padėką už gerai atliktą darbą; pastabas dėl klaidų ir darbo trūkumų turi reikšti korektiškai; kiekvienam naujam darbuotojui padėti įsilieti į kolektyvą; stiprinti ir tobulinti gerą organizacijos kultūrą, kurioje darbuotojai galėtų laisvai reikšti savo nuomonę, turėtų galimybę įgyvendinti idėjas.
17. Siekiant išvengti bet kokių nesusipratimų ar dviprasmybių, dėl kurių galėtų kilti abejonių darbuotojo objektyvumu ir nešališkumu, darbuotojai neteikia ir nepriima jokių dovanų (svetingumų), kurios galėtų būti suprastos kaip skatinimas ar atlyginimas už sprendimą, palankumo ar išskirtinio vertinimo siekimas bet kokiose su Bendrove susijusiose veiklose. Gavus tokias dovanas, darbuotojai privalo nedelsiant informuoti savo tiesioginį vadovą bei Saugos ir prevencijos skyrių ir užregistruoti Bendrovės dovanų registre. Gautą dovaną nedelsiant grąžinti dovanotojui (tiesiogiai, paštu, per kurjerius).
18. Darbuotojai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, neturi teisės nei tiesiogiai nei netiesiogiai priimti, teikti dovanų išskyrus Atsparumo korupcijai politikoje ir kituose teisės aktuose nustatytas išimtis. Gautos dovanos yra registruojamos Bendrovės dovanų registre.
19. Dalyvavimas reprezentacinėje veiklos einant pareigas nėra asmeninė nauda. Darbuotojų naudojamos verslo dovanos (svetingumas) vienam asmeniui negali viršyti 50 Eur ir yra skirtos tik Bendrovės prekės ženklo ir įvaizdžio stiprinimui (su Bendrovės simbolika). Darbuotojai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, gali teikti ir priimti tik tokias dovanas (svetingumus), kurios yra susijusios su einamomis pareigomis pagal tarptautinį protokolą ar tradicijas, taip pat reprezentacijai skirtas dovanas su valstybės, savivaldybės, įmonės, įstaigos ar organizacijos simbolika (kalendoriai, knygos, kitokie informacinio pobūdžio spaudiniai ir pan.). Jei tokios dovanos vertė viršija 50 Eur, ji tampa Bendrovės nuosavybe.
20. Bendrovė, veikdama su veiklos partneriais ir (ar) klientais, turi tinkamai suvaldyti bet kokius galimus interesų konfliktus.
21. Darbuotojai netoleruoja neskaidraus, šališko elgesio, apie visus tokio pobūdžio atvejus informuoja savo tiesioginį vadovą, pateikia informaciją veikiančiais pranešimų kanalais.
22. Bendrovė atskleidžia visą informaciją, kurią privalo atskleisti pagal teisės aktų, Bendrovėje galiojančių nustatytų politikų reikalavimus ir gerąją praktiką. Bendrovės darbuotojai nedarbo metu ir nutrūkus darbo santykiams privalo toliau saugoti konfidencialią informaciją, kurią sužinojo dirbdami Bendrovėje ir jos neviešinti, kiek tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytiems konfidencialios informacijos apsaugos reikalavimams.
23. Bendrovės darbuotojai privalo gerbti asmens privatų ir šeimos gyvenimą ir saugoti asmens duomenis nuo netyčinio ar neteisėto duomenų sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, atskleidimo be leidimo ar neteisėtos prieigos prie jų tiek įstaigos viduje, tiek už jos ribų. Bendrovė gerbia savo darbuotojų, klientų bei partnerių privatumą ir įgyvendina tinkamas technines ir organizacines priemones, skirtas tinkamam asmens duomenų saugumui, įskaitant apsaugą nuo netyčinio ar neteisėto asmens duomenų sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, atskleidimo be leidimo ar neteisėtos prieigos prie jų, užtikrinti.
24. Darbuotojams draudžiamas piktybiškas, įžeidžiantis Bendrovės reputacijai kenkiantis tekstine, vaizdine ar kitokia forma išreikštas elgesys/komentarai viešoje erdvėje, interneto svetainėje, viešuose interneto forumuose ir (ar) socialinių tinklų svetainėse.
25. Išorinė komunikacija turi būti suderinta su Komunikacijos skyriaus vadovu.
26. Bendrovė skatina savanorišką ir neatlygintiną darbuotojų įsitraukimą į labdaringą veiklą įgyvendinant svarbius visuomenės ir (ar) vietos bendruomenės tikslus.
27. Pagarba yra būtina sąlyga darbo atmosferai, skatinančiai padėti atlikti darbus. Bendrovės vadovybė, vadovai ir darbuotojai turi savo elgesiu rodyti pagarbą vienas kitam, užtikrindami, kad darbe nebūtų naudojamas fizinis, emocinis ir psichologinis smurtas bei tiesioginė ir netiesioginė diskriminacija.
28. Darbuotojai su klientais ir partneriais privalo elgtis draugiškai, mandagiai, nedemonstruoja pranašumo.
29. Bendrovės vadovybė ir vadovai prisiima atsakomybę ir įsipareigoja savo asmeniniu pavyzdžiu, kasdieniais darbais kurti antikorupcinę aplinką, pagrįstą pagarba darbuotojams, klientams ir kitiems asmenims, kuomet vadovybės, vadovų ir darbuotojų dialogas, abipusis pasitikėjimas, aiškus kiekvieno darbuotojo funkcijų, atsakomybių ir lūkesčių nustatymas, kompetentingas bendradarbiavimas su klientais ir kitais asmenimis skatina etiškos, racionalios ir efektyvios veiklos įgyvendinimą, stiprina dalykinę reputaciją ir didina visuomenės pasitikėjimą.
30. Bendrovė netoleruoja jokios korupcijos ar kitos nesąžiningos tarpusavio veiklos, taip pat tokios veiklos su klientais, veiklos partneriais, kitais asmenimis ir organizacijomis.
31. Atlygis produktų tiekėjams turi būti proporcingas teikiamiems produktams ir paslaugoms bei negali būti naudojamas nepagrįstai naudai suteikti ar gauti.
32. Bendrovė laikosi konkurenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir netoleruoja jokių veiksmų, kurie apriboja sąžiningą konkurenciją.
33. Bendrovė užtikrina racionalų produktų ir paslaugų pirkimą bei pirkimų skaidrumą.

ATSAKOMYBĖ SAVININKUI

34.Bendrovė saugo ir gina savo akcininko interesus.
35. Bendrovės turtas turi būti saugoma, naudojamas tik darbo veiklos tikslais.
36. Bendrovės veiklos ataskaitos ir teikiama informacija turi būti tiksli, išsami, dokumentuota ir teisinga.
37. Bendrovė siekia dirbti pelningai ir didinti Bendrovės vertę, plėsti tvarią kitą komercinę veiklą, susijusią su Įmonės veikla, prisidėti prie saugumo kelyje užtikrinimo, didinti klientams teikiamų paslaugų vertę ir jos kokybę, taikyti inovatyvias technologijas, užtikrinti rizikų valdymą ir efektyvius procesus, didinti darbuotojų įsitraukimą bei formuoti socialinę atsakomybę.

VADOVAVIMASIS ETIKOS KODEKSU

39.Darbuotojai privalo susipažinti su Elgesio kodeksu ir įsipareigoti laikytis Elgesio kodekse nustatytų reikalavimų. Jeigu darbuotojas nėra tikras, kaip turėtų taikyti Etikos kodekso reikalavimus, visuomet siūloma aptarti kilusį klausimą su tiesioginiu vadovu ar Komunikacijos skyriaus atstovu.
40. Bendrovėje egzistuoja anoniminė informavimo sistema, kuri naudojama norint pranešti apie pažeidimus. Jei pastebimas galimai neetiškas ar neteisėtas elgesys, apie tai darbuotojas turi pranešti Pasitikėjimo linija, tel.+37061220857 arba info@tssbaltics.lt. Užtikrinamas pranešusių asmenų konfidencialumas.
41. Etikos kodeksas yra patvirtintas Bendrovės valdybos ir taikomas visiems darbuotojams.
42. Šis Etikos kodeksas skelbiamas Bendrovės internetiniame puslapyje bei intranete ir yra prieinamas darbuotojams.
43. Už Etikos kodekso pažeidimą darbuotojams, kolegialių organų nariams gali būti taikoma atsakomybė Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Susijusios politikos ir tvarkos, kuriomis darbuotojai turi vadovautis:
44.1. Lygių galimybių politika
44.2. Asmens duomenų apsaugos politika
44.3. Komunikacijos politika
44.4. Darnumo politika
44.5. Atsparumo korupcijai politika
44.6. Pasitikėjimo linija tvarka
44.7. Privačių interesų derinimas

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

Politika tvirtinama ir keičiama Bendrovės valdybos sprendimu.
Politika peržiūrima ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Keičiantis Bendrovės strateginėms kryptims, tikslams, rinkos sąlygoms ar kitiems išoriniams/vidiniams veiksniams, kurie įtakoja Bendrovę, Politika gali būti peržiūrima ir atnaujinama pagal poreikį.
Politika yra vieša ir laisvai prieinama visoms suinteresuotoms šalims, skelbiama viešai Bendrovės tinklalapyje www.tssbaltics.lt